Skip to Main Content (Press Enter)

Logo UNIPV
  • ×
  • Home
  • Corsi
  • Insegnamenti
  • Professioni
  • Persone
  • Pubblicazioni
  • Strutture

UNIFIND
Logo UNIPV

|

UNIFIND

unipv.it
  • ×
  • Home
  • Corsi
  • Insegnamenti
  • Professioni
  • Persone
  • Pubblicazioni
  • Strutture
  1. Insegnamenti

Analisi fenomenografica dei risultati della sperimentazione di una proposta per l\'insegnamento dell'idrostatica nella scuola secondaria

Articolo
Data di Pubblicazione:
2000
Abstract:
In this paper a phenomenographic method, until now mostly used in behavioural and social sciences, is presented and a possible application to physics education research is discussed. the method was used to analyse results of questionnaires submitted to students (age 14-16) in order to evaluate the effectiveness of a teaching proposal on hydrostatics. The analysiswas performed with the aid of the computer program Ministep which implements the Rash model for measurements of students ability and item difficulty.
Tipologia CRIS:
1.1 Articolo in rivista
Keywords:
analisi fenomenografica; modello di Rasch; idrostatica
Elenco autori:
Borghi, Lidia; DE AMBROSIS VIGNA, Anna; Invernizzi, C.; Lunati, E.; Mascheretti, Paolo; Torselli, M.
Link alla scheda completa:
https://iris.unipv.it/handle/11571/135910
Pubblicato in:
L'INSEGNAMENTO DELLA MATEMATICA E DELLE SCIENZE INTEGRATE
Journal
  • Utilizzo dei cookie

Realizzato con VIVO | Designed by Cineca | 25.6.0.0